Hoe kan ik betalen met een SEPA-bankoverschrijving?Bijgewerkt 8 months ago
Als het aankoopbedrag hoger is dan de limiet van je creditcard, heb je de mogelijkheid om via een bankoverschrijving te betalen. Je krijgt dan vier dagen de tijd om deze overschrijving te voldoen met de exacte bankgegevens die verstrekt worden. Als dit niet binnen de gestelde tijd gebeurt, wordt je bestelling automatisch geannuleerd.
Volg deze stappen als je kiest voor betaling via bankoverschrijving:
- Kies voor de optie "SEPA Bankoverschrijving" bij het betalen en bevestig je keuze op het volgende scherm.
- Vervolgens word je naar de pagina van onze betaalpartner Mollie geleid. Daar krijg je de nodige bankgegevens om de overschrijving te doen: naam van de ontvanger, IBAN/BIC en een betalingsreferentie. Als je je e-mailadres opgeeft, ontvang je deze informatie ook per mail: check je spam als je niets ziet binnenkomen! Vul je e-mailadres in om de benodigde informatie voor de overboeking te ontvangen en ga dan verder naar de website.
- Vergeet niet om op "Ga verder naar de website" te klikken om je bestelling voorlopig te bevestigen.
- Voer de overboeking uit binnen vier dagen via de website of app van je bank. Dit geeft je de tijd om een nieuwe ontvanger toe te voegen (let op dat je de exacte naam gebruikt: Stichting Mollie Payments). Geef bij de overboeking de exacte referentie op die je per e-mail hebt ontvangen (deze start met "RF"). Zonder deze referentie kan Mollie je betaling niet koppelen aan de bestelling. Je bestelling wordt dan automatisch geannuleerd en het bedrag wordt teruggestort.
Wat gebeurt er vervolgens?
Het kan een paar dagen duren voordat Mollie de overschrijving bevestigt: geen zorgen, je krijgt een e-mail zodra je betaling is goedgekeurd!
Als de details van de overschrijving incorrect zijn, vooral de naam van de ontvanger of de reden van de overboeking, zal Mollie de overschrijving binnen 3 werkdagen terugstorten.